fbpx
  • Grundfortælling

Virksomheder i dag skal selv agere som medier. De skal kommunikere direkte, troværdigt og autentisk for at trænge igennem. Det kræver en høj grad af selvindsigt, at mestre det på succesfuld vis. Her er Grundfortællingen et af de mest effektive redskaber.

Nana Askov, CEO

Skab et autentisk brand

Et brand, som giver jer troværdighed og gør, at I skiller jer ud fra mængden

Hvad gør jer til noget ganske særligt?

Hvem er I, hvis vi ikke skal tale om det, I leverer?

Hvad er jeres særlige bidrag til verden?

Svarene på disse spørgsmål er nøglen til enhver succesfuld kampagne i en digital medieverden.

Men de fleste skal have hjælp til at finde dem. Når man som virksomhed ikke kender sin egen fortælling, overlades man alt for ofte i armene på designere, hjemmesideudviklere og reklamebureauer, der skaber annoncer eller hjemmesidedesign ud fra en tese om, hvad der er smart lige nu.

“Vi skal bare have en hjemmeside, som bringer os up to date,” lyder opgave-formuleringen ofte.

Det er et vidt begreb. Risikoen for at ramme forkert er stor. Og det koster dyrt.

Det populære grundfortællings-forløb hos Nana Askov har været afholdt på en række organisationer, hos både store og små virksomheder og som 1:1 forløb for soloselvstændige specialister. Det er et intensivt og eksklusivt forløb, hvor vi finder en autentisk, seriøs og troværdig vej til at kommunikere ud til kunder og omverden.

Det er følelser, vi responderer på, når vi vælger en vare blandt tusinde andre på hylderne, melder os ind i en organisation, et politisk parti eller liker et opslag på Facebook. Det er jeres fortælling, vi køber ind på.

En bil er langt mere end blot funktionaliteten at køre. Er den tysk eller japansk? Er den lille, billig og hurtig eller ligger den tungt på vejen med høj kvalitet og sikkerhed? En liter mælk er ikke bare noget, der skal på havregrynene. Det er viden om, hvornår den er malket. Om koen har gået på græs og haft det godt. Om den er økologisk. Og en politiker er bestemt ikke bare en politiker fra et udvalgt parti.

Under hver eneste eneste forløb oplever jeg, at der skabes en ny enighed og engagement. Medarbejdere og ledelse finder fælles ord og får defineret, hvorfor de er stolte af det, de leverer. Alle trækker i samme retning, og de har en fælles fortælling. Det er altid en energifyldt og rørende proces.

Nana Askov, CEO

Grundfortællingen sætter retning

Corporate coaching, branding, strategiafklaring og grundig analyse er metoderne i dette forløb, hvor I får skabt den stærkeste fortælling om jeres organisation eller dig som leder. Det er en fortælling, som kan sættes på hjemmesiden, i nyhedsbreve og på sociale medier, og det er grundstenen til at få lagt den rette kommunikationsstrategi – en strategi, som passer skræddersyet til jer.

Forløbet, der består af workshops, interview og 1:1 sessioner er gennemprøvet og udviklet af seniorrådgiver Nana Askov. Som leder i dag arbejder hun med grundfortælling både for organisationer, større virksomheder og små selvstændige

Det handler om værdier, kernekunder og milepæle. I dette forløb finder vi den storytelling, der skal gå igen som den røde tråd i alt, hvad der skrives om virksomheden og kommunikeres ud både internt til medarbejdere og eksternt til kunder og medier.

Når grundfortællingen er på plads bygges oven på med en contentplan til digital indholdsproduktion og en PR-strategi. Her afdækker vi, hvilken særlig viden, virksomheden eller organisationen har, der kan styrke brandingen og omsættes til endnu flere kunder.

Læs mere om grundfortælling her