Lige nu er der underligt roligt på de fleste arbejdspladser – sikkert lidt for roligt.

For rigtig mange virksomheder er der tale om et decideret skrækscenarie i disse uger.

Men der er noget, man kan gøre. Der er noget du kan gøre!

Det er nu, tiden kan bruges til noget af det, der gør jer eller dig klar til det opsving, som vil komme, når krisen har lagt sig.
For der kommer gang i hjulene igen!

Og uanset om du er selvstændig eller sidder som kommunikations- og marketingmedarbejder i en større virksomhed, så vil der komme travlhed igen.

Stol på det!

Tre konkrete råd til at styrke jeres kommunikation

Her er tre konkrete råd til, hvordan du kan styrke din kommunikation og din virksomheds fundament lige nu:

 

1. Kommuniker ud.

Nyhedsbreve og sociale medier er faktisk et af de steder, du kan opnå kontakt med dine kunder – uanset om de arbejder hjemme eller ej. Et touchpoint er vigtigt. Fordi det vedligeholder jeres kontaktflade. Send en besked ud til alle kunder og følgere om, hvordan din eller jeres virksomhed forholder sig i denne tid. Hvordan kan de få kontakt, og hvad leveres lige nu.
Vi har i øjeblikket travlt med at hjælpe vores kunder med at kommunikere ud til deres kunder.

2. Tænk i nye digitale baner.

Kreativiteten kommer altid, når der er helt stille omkring os. Hvad kunne det for eksempel være for en del af jeres eller dine ydelser, som kunne digitaliseres? Er der et knowhow, et digitalt undervisningsforløb eller en supporttjeneste, i ikke har tænkt over tidligere? Det kan også være, at det er tid at lancere en digital kampagne. Tidspunktet lige nu kunne ikke være bedre til at få et budskab ud over rampen. Aktiviteten på sociale medier er skyhøj pt. Det behøver ikke handle om Coronavirus det hele.

3. Byg fundamentet for jeres kommunikation.

Er det nu hjemmesiden skal opdateres, eller skal der optages video eller podcast? Det som du ved, der skal til på den lange bane for at skabe synlighed i en normalt hård konkurrence, for at få kunderne til at vælge jer eller dig. Vi laver kommnunikation, artikler, video, podcast og fortællinger for vores kunder. Og under normale omstændigheder er det sådan, at den slags er en værre tidsrøver. Også selvom man får andre til at gøre det. Måske kunne tiden lige nu afsættes til at producere en række artikler eller video, som kan køre som kampagne over det næste halve år? Eller en podcastserie, som normalt ikke ville være blevet til noget, fordi der ikke er tid? Det er nu digitale kampagner kan gøres klar.

Der er ingen tvivl om, at fortællinger og synlighed virker.

At det er godt for forretningen og indtjening at kommunikere ud.

Så du spilder ikke dine kræfter!

Men det tager tid at lave – tid som der normalt ikke er for meget af i et travlt kundeflow. Lige nu er der tid. Og lige om lidt er der forhåbentlig så travlt, at du ikke når det.

Hvor skønt ville det  være, hvis I med ro i maven kunne konstatere, at alle kampagner og al kommunikation et halvt år frem, lå klar, når der bliver travlt igen?

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *