fbpx
  • Blog

Seneste indlæg

,

Kære selvstændige

Derfor er det, du gør så umådeligt vigtigt for alle os andre. Er du selvstændig, og føler du sommetider, at du er på en lidt ensom og lige rigelig risikabel færd på vej op ad et bjerg med alt for mange arbejdstimer, utallige nederlag…
,

Findes der en nøgle til succes?

Succes. Jeg har endnu ikke mødt et menneske, eller en virksomhed, der ikke stræbte efter succes. Men hvad er succes egentlig for en størrelse? Hvordan måler du den? Og så 100 millioner kroners spørgsmålet: Hvordan får man succes? Kort…
,

Har I sjælen med i kommunikationen?

Det med sjælen er sjældent noget, man tager med i betragtningerne på virksomheder og organisationer. Det er en skam. Det er en stærk drivkraft, hvis man vil skabe goodwill og synlighed. Kommunikation og branding er en arena, hvor meget…
, ,

Kan man være leder og en fri fugl på samme tid?

Når man sidder som daglig leder, så sker der noget med ens kreativitet og evne til fordybelse. Det fungerer dårligt sammen. Hos N-ORD har jeg startet et ledelses-eksperiment, der giver plads til mentale walkabouts.   Stille dag…
, ,

Skriver du (sådan rigtigt) digitalt?

Du har krav på at vide, hvad du skal bruge denne artikel til: Her er et vigtigt råd  til at skabe en god digital fortælling – uanset om det er video, lyd eller skrift. Jeg underviser i disse dage på Danmarks Radio. Og selvom en anden…

Om at skrive krimi og være doven, uproduktiv og asocial

Det at skrive en bog er i lange perioder en uproduktiv proces. Husk det, når du er midt i al din ugidelighed, dovenskab og tomhed. Du kan være på vej ind i 'The Zone'. Der, hvor dine kreative ideer opstår.   ”Nå ja, men det…
,

Hvad betyder de nye regler for facebook-annoncering?

Hvordan står man som virksomhed, der annoncerer på facebook, efter de nye regler? Det kan sagtens lade sig gøre at skabe reach på facebook stadigvæk. For de virksomheder, der gør det klogt, kan det betyde endnu bedre tider. Her et af de…
, ,

Lederprofil: Er du en Alfa-Ko?

Mange ledere i dag kunne med fordel stikke næsen ind i en kostald. Køerne har nemlig regnet den ud ...   Jeg havde en ualmindeligt spændende samtale forleden med en bekendt. Han har mange års erfaring med ledelse i detail-branchen…
, , ,

Kender du jeres grundfortælling?

De fleste virksomheder ved, hvad de sælger. De færreste har sat ord på, hvorfor. Der går meget let – og meget ofte – kuk i udtrykket, når man kommunikerer uden at have styr på sin grundfortælling   ”Du spørger om alt det,…

Nana Askov

CEO og founder af NORD Communications
Journalist, seniorrådgiver, moderator, forfatter

Nana blogger om

  • Nye digitale tendenser
  • Medier
  • Branding og grundfortælling
  • Forretningsudvikling
  • Sociale medier
  • Politik
  • Ledelse

Desuden er hun kvindelig iværksætter, feminist og tidligere blogger om ligestilling.

Ønsker du de nye indlæg på bloggen direkte i din inbox?